Onze dienstverlening

4 pakketten

Wij bieden 4 pakketten

Om jouw organisatie op de meest passende manier verder te helpen.

  1. Proces inZicht®: verbeter je bedrijfsprocessen
  2. Taak inZicht®: bereik een optimale takenverdeling
  3. Slimme overlegstructuur: verbeter communicatie zónder vergadercultuur
  4. Maatwerk dienstverlening: hulp bij specifieke onderwerpen

Bel ons: 038- 452 88 33 voor een vrijblijvende afspraak waarin we laten zien wat onze tools voor jouw organisatie kunnen betekenen.

1. Proces inZicht®

Organisatie-inrichting

Proces inZicht® brengt in kaart hoe de processen binnen de organisatie zijn ingericht. Wij doen dit samen met jou en/of de MT- leden.

Zien hoe het werkt? Bekijk de video!

Door met focus te kijken naar de processen, ontstaat meteen duidelijkheid over de pijnpunten, waar informatie verloren gaat en discussies ontstaan. Soms is het mogelijk om ter plekke een oplossing te vinden. In andere gevallen komen we later terug en pakken de knelpunten stapsgewijs aan.

Mensen zijn zich vaak maar deels bewust van de processtappen binnen een organisatie; zéker als zij al lang met elkaar samenwerken. Daarnaast krijg je veel inzichten door processtappen los te zien van de mensen die deze stappen uitvoeren. Zo wordt al snel duidelijk waar de knelpunten liggen. Vaak blijkt dat 90-95% goed loopt. De overige 5-10% is in meestal met simpele aanpassingen op te lossen. Dat zorgt voor duidelijkheid, een betere ‘flow’ en meer samenwerking binnen jouw organisatie!

Werkwijze

Stap 1: We brengen de hoofdlijnen van alle processen in kaart met het MT/directieteam.

Stap 2: We detailleren de processtappen per afdeling uit met collega’s van de verschillende afdelingen.

Stap 3: Per afdeling bepalen we met de collega’s de knelpunten in de processtappen.

Stap 4: Met het MT bespreken we de bevindingen en bespreken wij ons adviesrapport over het oplossen van de knelpunten.

Zo werkt het!

Facturatie

€ 2.500

Wij rekenen € 2.500 voor Proces inZicht®

Dit is inclusief:

  • Adviesrapport inclusief conclusies en aanbevelingen
  • Overdrachtsbesprekingen tussen Métier collega’s
  • Kosten voor gebruik, onderhoud en ontwikkeling van onze tool Proces inZicht®
  • Voor ons interne werkzaamheden zoals het plannen van afspraken en het sturen van voorbereidende e-mails aan collega’s
  • Reistijd
  • We brengen geen extra uren in rekening wanneer het bevorderlijk is voor het proces om toch met twee collega’s te komen
Meer info? Bel ons!

2. Taak inZicht®

Organisatie-inrichting

Taak inZicht® maakt in detail de taken per medewerker inzichtelijk. We houden korte interviews met de medewerkers waarin zij zelf vertellen welke taken ze uitvoeren. Zonder oordeel, gewoon feiten.

Zien hoe het werkt? Bekijk de video!

Wij merken dagelijks dat de medewerkers of de ondernemer zelf vaak het inzicht niet hebben in wat anderen precies doen. Met onze speciaal ontwikkelde tool worden er in korte tijd per medewerker allerlei inzichten en verbanden helder!

Daarna bespreken we met jou het overzicht van taken. We stellen vragen als:

‘Is de taakverdeling logisch?’

‘Doet iedereen waar hij/zij goed in is?’

‘Waar vallen gaten?’

‘Welke kosten brengt deze taakverdeling met zich mee?

‘Welke inzichten geeft het jou?’

De conclusie kan zijn dat er geschoven moet worden met taken of dat er een vacature ontstaat. Ook hieraan hangt geen oordeel, maar gaat het erom dat mensen doen waar ze goed in zijn en waar ze gelukkig van worden.

En dát levert jou, je medewerkers en de onderneming enorm veel op!

Zo werkt het!

Facturatie

€ 1.750

Wij rekenen € 1.750 voor Taak inZicht® tot 10 medewerkers

Dit is inclusief:

  • Adviesrapport met conclusies en aanbevelingen.
  • Overdrachtsbesprekingen tussen Métier collega’s
  • Kosten voor gebruik, onderhoud en ontwikkeling van onze tool Taak inZicht®
  • Voor ons interne werkzaamheden zoals het plannen van afspraken en het sturen van voorbereidende e-mails aan collega’s
  • Reistijd
  • We brengen geen extra uren in rekening wanneer het bevorderlijk is voor het proces om toch met twee collega’s te komen
Meer info? Bel ons!

3. Slimme overlegstructuur voor betere afstemming en samenwerking

Organisatie-inrichting

Mis je soms structuur en ervaar je daardoor wat chaos? Heb je het idee dat informatie niet goed overgedragen wordt, verantwoordelijkheden niet duidelijk zijn of dat besluitvorming traag verloopt? Of kom je, door de vele overleggen die er zijn, nauwelijks nog aan werken toe?

Een goed ingerichte overlegstructuur helpt om sneller te schakelen en efficiënter samen te werken – zónder dat je verzandt in vergaderen.

Wij onderzoeken binnen de organisatie waar de communicatie spaak loopt. We observeren hoe de afstemming nu plaatsvindt en brengen in kaart waar het beter kan. Op basis daarvan doen we gerichte aanbevelingen voor een nieuwe overlegstructuur voor bijvoorbeeld:

  • Management-/directieoverleg
  • Afdelingsoverleg
  • Planningsoverleg
  • Projectoverleg

Met heldere agenda’s, verdeling van onderwerpen, praktische overdrachtsmomenten en afstemming op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

Door mee te kijken, te coachen en waar nodig bij te sturen, zorgen we dat het echt werkt in de praktijk.

Geen vergadercultuur, wel grip op processen en duidelijke lijnen in communicatie en besluitvorming. Zo creëer je meer rust, eigenaarschap en resultaat in je organisatie.

Meer weten over wat dit jouw bedrijf oplevert? Neem contact met ons op.

Meer info? Bel ons!

Facturatie

€ 1.750

We factureren € 1.750. Dit is inclusief:

  • Gesprekken en observatie huidige situatie
  • Adviesrapport inclusief conclusies en aanbevelingen
  • Tussentijdse uitwerking van de besprekingen (bij jou op locatie)
  • Bespreking van onze aanbevelingen met het MT
  • Kosten voor gebruik, onderhoud en ontwikkeling van onze tools
  • Overdrachtsbesprekingen tussen Métier collega’s
  • Reistijd
  • We brengen geen extra uren in rekening wanneer het bevorderlijk is voor het proces om toch met twee collega’s te komen
Contact

4. Maatwerk pakket

Organisatie-inrichting

Kun je bij bepaalde onderwerpen wel hulp gebruiken, maar is Proces inZicht® of Taak inZicht® niet meteen iets wat jou aanspreekt?

Kennismaking
We maken graag een afspraak om te beluisteren waar jouw uitdagingen liggen en hoe we hierin het beste kunnen helpen. We bespreken van tevoren de onderwerpen zodat we gericht een dag aan de slag kunnen met jouw organisatie. Voorbeelden van onderwerpen waar wij bij kunnen ondersteunen staan hieronder vermeld.

Wij zijn inhoud gedreven en onze toegevoegde waarde wordt versterkt als we merken dat we écht kunnen helpen. Daarom brengen we voor onze eerste kennismaking geen kosten in rekening.

Dagen
We gaan op afgesproken dagen aan de slag met jouw organisatie en de onderwerpen die vooraf afgestemd zijn, passend bij jouw vraagstuk. We bieden maatwerk en stemmen graag vooraf met jullie een planning af, zodat voor ieder transparant is waar Métier haar toegevoegde waarde biedt voor jouw bedrijf.

Lees hieronder de onderwerpen waar we bij kunnen helpen.

 

Meer info? Bel ons!

Facturatie

€ 750 per dagdeel / € 1.250 per dag

Wij factureren per dagdeel € 750
en per dag € 1.250

Dit is inclusief:

  • Adviesrapport inclusief conclusies en aanbevelingen
  • Het tussentijds bij jou op locatie uitwerken van hetgeen besproken is tijdens de sessie
  • Tussentijdse evaluatiemomenten
  • Kosten voor gebruik, onderhoud en ontwikkeling van onze tools
  • Overdrachtsbesprekingen tussen Métier collega’s
  • Reistijd
  • We brengen geen extra uren in rekening wanneer het bevorderlijk is voor het proces om toch (deels) met twee collega’s te komen
Contact
Organisatie-inrichting

Wat kunnen wij op basis van maatwerk dagen doen?

Door onder andere internationalisering, flexibilisering, digitalisering en technologisering verandert er continu veel voor afdelingen als marketing, controlling, verkoop, productie en engineering. Deze constante ontwikkelingen in de markt hebben gevolgen voor jouw organisatie. Dit vraagt van jouw bedrijf dat zij blijft meebewegen, ontwikkelen en optimaliseren.

Métier helpt met de tools Taak inZicht® en Proces inZicht®. Daarnaast zetten we vele managementmodellen in om aan te sluiten bij jouw bedrijfssituatie.

We kunnen ook helpen bij het opzetten of inrichten van:

Functies & verantwoordelijkheden

Organisatie-inrichting
  • Organigram
  • Functieomschrijvingen
  • Competentiematrix
  • Voortgangsgesprekken
  • Inwerktraject
  • Teamsamenstelling (o.a. van het middenkader)
  • Takenpakket

Lean: Efficiënt en effectief samenwerken

Organisatie-inrichting
  • Overdrachtsmomenten inrichten
  • Kennis borgen
  • 4-ogenprincipe toepassen
  • Prestatiebord invoeren
  • Werkwijzen vastleggen
  • Gebruik ERP-systeem optimaliseren
  • Dagstart implementeren

Familiebedrijf & cultuur

Organisatie-inrichting
  • Familieverhoudingen
  • Gezamenlijk doel en onderling begrip
  • Cultuur(document)
  • Communicatiestijlen
  • ‘Afspraak is afspraak’
Organisatie-inrichting

Contact

Wil je meer weten?

Mail ons zodat we kunnen kennismaken! Of laat je gegevens achter via het Contactformulier

Onze adviseurs

Melissa, Deborah en Ingobert zijn onze adviseurs organisatie-inrichting en gaan graag samen met jou aan de slag!

arrow-right arrow-down arrow-left chevron-down close menu search2 social-twitter social-linkedin mail instagram phone-call social-facebook map-pin grid clock earth award briefcase book-open sun euro user pie-chart home map venus-mars coffee clipboard cloud-drizzle trending-up heart users eye